Weboldalunk használatával jóváhagyod a Cookie-k használatát, a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. A beállításaidat bármikor módosíthatod.
Menü

ÁSZF - Általános Szerződési Feltételek

Hatályos: 2023. január 1-től visszavonásig

 

(1)  Alapvető rendelkezések

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”); az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Eker tv.) törvény és a Vevő és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet és a 19/2014 (IV.29.). NGM rendelet az irányadó.

 

(2) A Szolgáltató adatai

Cégnév, cégforma: Márk Emese e.v.

Székhely: 1183 Budapest Ákos mester utca 15.

Levelezési cím: 1183 Budapest Ákos mester utca 15.

Bejegyző cégbíróság/bejegyző hatóság neve: Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Nyilvántartási szám: 57453019

Adószám: 59423609-1-43

A Webáruház telefonszáma: +36 70 726 6434

A Webáruház e-mail címe: info@emecraa.hu

A Webáruház képviselője: Márk Emese

A Webáruház bankszámlaszáma: 11773188-00515827

A Webáruház értékesítési online felülete: https://emecraa.hu (Honlap)

 

(3) A Tárhelyszolgáltató adatai

Tárhelyszolgáltató cégneve, cégformája: Shoprenter Kft.

Tárhelyszolgáltató címe: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Tárhelyszolgáltató e-mail címe: info@shoprenter.hu

Tárhelyszolgáltató weboldala: https://www.shoprenter.hu/

 

(4)  Az Általános Szerződési Feltételek hatálya, elfogadása

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg a Vevőt és az Eladót megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

A Webáruház megtekintésével, a regisztrációval illetve a vásárlással (az itt felsorolt magatartások bármelyikével) a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a Webáruház használója között. Ön, mint a Webáruház használója köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit. Amennyiben Ön az ÁSZF bármely rendelkezését nem fogadja el, úgy az oldalt nem használhatja, a Webáruházban vásárlást nem eszközölhet.

Az ÁSZF hatálya a www.emecraa.hu weboldalon létrejött jogviszonyokra vonatkozik. A Webáruházban történő rendelés esetén a távollévők között létrejövő szerződés jön létre, ami nem minősül írásbeli szerződésnek, így Szolgáltató ezeket nem iktatja.

Jelen ÁSZF nyomtatott formában elérhető a Szolgáltató székhelyén és elektronikus formában folyamatosan a Szolgáltató www emecraa.hu weboldalán.

A Webáruház használata, valamint a Webáruház által nyújtott bármely szolgáltatás igénybevételéhez szükséges adatszolgáltatás önkéntes alapon történik, és az adatokat a Szolgáltató csak a szolgáltatás megfelelő nyújtásához szükséges mértékben, a jelen felhasználási feltételek és a www.emecraa.hu weboldalon feltüntetett GDPR - Adatvédelmi Tájékoztató menüpontban meghatározottak szerint használja fel.

 

(5) Fogalmak

Felek: Az Eladó és a Vevő együttesen

Eladó: a Webáruház (Honlap) üzemeltetője

Vevő: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő, szerződést kötő személy

Honlap: a jelen weboldal, Webáruház, amely a szerződés megkötésére szolgál

Szerződés: Eladó és Vevő között a Webáruház és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés

Termék: a Webáruház kínálatában szereplő, a Webáruházban értékesítésre szánt termékek

Vételár: a Termékért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás

Gyártó: a Termék előállítója, aki a Terméken nevének, logójának (vagy védjegyének) feltüntetésével önmagát gyártóként jelöli meg

Távollévők között kötött szerződés: olyan Vevői szerződés, amelyet a szerződés szerinti Termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

 

(6) A szerződés nyelve

A szerződés nyelve magyar.

 

(7) A Webáruházban történő vásárlás menete

A vásárlásnak nem feltétele a regisztráció, azonban a regisztrációval Vevő megkönnyíti a későbbi vásárlást és az esetleges kedvezmények igénybevételét.

Amennyiben Vevő regisztrál, úgy az első vásárlás alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát. A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása is. A regisztrációt e-mailben fogja visszaigazolni a rendszer.

A regisztráció semmilyen kötelezettséggel nem jár.

(7.1) Vásárlás

A Webáruház a www.emecraa.hu weboldalon bemutatja a választékát, ajánlattételi felhívásként. Vevő a Webáruházban szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot és ezen belül az egyes Termékeket.

Vevő az egyes termékekre kattintva találja a Termék fotóját, cikkszámát, ismertetőjét, árát. A Vevőnek vásárlás esetén a Webáruházban szereplő árat kell megfizetnie.

A termékeket illusztrált fényképekkel jelöltük. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve, ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül. A Webáruházban bemutatott termékek színe az egyes monitorok/kijelzők színfelbontása miatt eltérő lehet a Termék eredeti színétől.

(7.2) A rendelés menete

A Termék kiválasztása után Vevő a "Kosárba" gombra kattintva helyezhet tetszőleges számú terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel Vevőnek vásárlási -, vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.

Ha a Vevő regisztrált Vevő, de elfelejtette jelszavát, használja a jelszóemlékeztetőt. Ha Vevő itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor a jelszavát e-mailben elküldjük Vevő regisztrációkor megadott email címére.

A belépést a „Bejelentkezés” menüpont segítségével végezheti el. Itt adja meg regisztrált e-mail címét és jelszavát, majd nyomja meg a „Belépés” gombot. Sikeres belépés esetén ebben az ablakban megjelenik a Vevő regisztrált e-mail címe és a „Kilépés” gomb, amely segítségével elhagyhatja a Webáruházat.

A Webáruház használata során Vevő az oldal tetején található „Kosár megtekintése” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosár tartalmát. Vevőnek itt lehetősége van a kiválasztott termékeket eltávolítani a kosárból, illetve a készletnek megfelelően a Termék darabszámát megváltoztatni.

Amennyiben Vevő nem kíván további termékeket kiválasztani és a kosárba helyezni, úgy a vásárlás folytatásához ki kell töltenie a megfelelő mezőket: E-mail cím, Vezetéknév, Keresztnév, Telefonszám.

Amennyiben Vevő cégként kíván vásárolni, akkor be kell jelölnie a “Cégként vásárolok” jelölőnégyzetet, majd a fentieken túl Vevőnek kötelezően ki kell töltenie a “Cégnév” és “Adószám” mezőket is.

Amennyiben Vevő beváltható kedvezményes Kuponnal rendelkezik, a kedvezményre jogosító kupon kódját itt kell megadnia oly módon, hogy a “Kuponkód” mezőbe beírja azt, majd megnyomja a “Beváltás” gombot.

A “Tovább a szállítási módokhoz” gomb lenyomásával Vevő egy új oldalra kerül, ahol a szállítási módok közül tud választani.

A szállítási mód kiválasztása után a “Tovább a fizetési módokhoz” gomb lenyomásával Vevő továbbléphet a fizetési lehetőségekhez.

Itt Vevő kiválaszthatja a neki megfelelő fizetési módot, illetve meg kell adnia a Számlázási címét is. Vevő a szállítási címtől eltérő Számlázási címet is megadhat, ezt követően pedig a “Tovább az összegzéshez” gombot kell megnyomnia.

Amennyiben Vevő a Rendelés összegzése oldalon mindent megfelelőnek talál, a „Megrendelés” gomb lenyomásával véglegesítheti/elküldheti rendelését. Ezen az oldalon Vevőnek lehetősége van Megjegyzést fűzni megrendeléséhez.

Vevő a „Megrendelés” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy magatartása vételi ajánlattételnek minősül, ezzel Vevő ajánlatát megtettnek kell tekinteni és nyilatkozata – a Szolgáltató jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. A “Megrendelem” gomb megnyomása előtt Vevőnek el kell fogadnia a Vásárlási Feltételeket is.

(7.3) A megvásárolható termékek ára, termékinformációk

A Termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre. A Webáruházban megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót is tartalmazó módon (bruttó) van feltüntetve, a Termék ÁFA-kulcsának és a szolgáltató adóalanyiságára vonatkozó előírásoknak megfelelően.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, beleértve a szállítás díját is.

A Szolgáltató jelen ÁSZF rendelkezéseit, a forgalmazott termékek körét, vételárát, határidőket stb. szabadon megváltoztathatja. A Szolgáltató az adott Termék adott áron történő eladására vonatkozó kötelezettsége a termék árának a Webáruházban közzétett megváltoztatásáig áll fenn. A változás a Webáruházban történt megjelenítésének időpontjától hatályos. Bármely Vevőnek, aki nem ért egyet a szabályok módosításával, el kell állnia a vásárlási szándékától és fel kell hagynia a vásárlással. A változtatások a már létrejött szerződéseket nem érintik.

A Webáruházban megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk részletes tájékoztatást.

(7.4) Hibás ár

Minden igyekezetünk ellenére előfordulhat, hogy a Termék a szokásos (reális) piaci árától jelentősen eltérő árral jelenik meg a Webáruházban és/vagy informatikai eszköz/szoftver hiba miatt irreális ár kerül feltüntetésre..

A nyilvánvalóan hibás ár tényállása az alábbi három eset bármelyike esetén megvalósul:

  • 0 Ft-os árat tüntet fel a weboldal egy vagy több Terméknél;
  • kedvezményes, de a kedvezmény tényleges mértékének nem megfelelően csökkentett árat tüntet fel egy vagy több Terméknél;
  • a tényleges árleszállítás szándéka nélkül, hibásan kikerülő árat tüntet fel egy vagy több Terméknél, mely a kedvezményes piaci árszintnél is alacsonyabb.

Ilyen esetekben Eladó az alábbiakra jogosult:

  • nem fogadja el (elutasítja) a Vevő a Szolgáltató szerződéses akaratától eltérő tartalommal (irreálisan alacsony árral) létrejött ajánlatát

          ÉS

  • választása szerint a valós szerződéses akaratának már megfelelő áron tesz ajánlattételi felhívást Vevőnek (Vevő nem köteles ezen az új áron új megrendelést leadni a Webáruház felé),

           VAGY

  • a téves áron indult ajánlattételi folyamat eredménytelenül lezárultnak minősül és a szerződés nem jön létre.

Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy a kereskedelmi gyakorlat megítélése során az olyan Vevői magatartását kell alapul venni, amikor is Vevő ésszerűen, tájékozottan, az adott helyzetben általában elvárható figyelmességgel és körültekintéssel jár el.

A Webáruház tehát feltételezi Vevőről, hogy rendelésekor a tudatos Vevőtől elvárhatóan jár el, tehát tisztában van a megrendelni kívánt Termék tulajdonságával, jellemzőivel, és piaci árszintjével, így azzal is, ha a Terméknek a Webáruház által feltüntetett ára nyilvánvalóan túl alacsony.

A hibás ár kérdésében a 2008. évi XLVII. a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény rendelkezései az irányadóak.

(7.5) Akciós ár

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, az Eladó teljeskörűen tájékoztatja a Vevő(ke)t az akció időtartamáról és feltételeiről, az alábbiak szerint:

  • Az árcsökkentés bejelentésekor meg kell jelölni a korábbi, az Eladó által az árcsökkentést megelőzően, meghatározott ideig alkalmazott árat.
  • A korábbi ár az Eladó által egy olyan időszakban alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti, amely nem lehet rövidebb, mint az árcsökkentés alkalmazását megelőző 30 nap.

(7.6) Számla

A Webáruház - elfogadva Vevő vételi ajánlatát -, számlát állít ki Vevő vásárlásáról és a számlát e-mailben küldi el Vevőnek és/vagy a csomagban helyezi el.

A Webáruház elektronikus számlát állít ki Vevőnek és Vevő az ÁSZF elfogadásával beleegyezik ebbe.

A Webáruház üzemeltetője a vállalkozás jogi és adóalanyi bejegyzésével összhangban áfamentesen számláz.

(7.7) Fizetési módok

Vevő által kiválasztott Termékek vételárát Vevő többféle fizetési megoldással tudja kiegyenlíteni.

Vevő rendelkezésére álló fizetési megoldások készlete időről-időre változik. Az aktuálisan elérhető fizetési megoldásokról a weboldalon több helyen (pl. ikonokkal) és a konkrét Termék megrendelésekor is tájékoztatjuk.

A Webáruház a pontos fizetési feltételekről a weboldal Fizetés és szállítás menüpontjában ad naprakész tájékoztatást.

(7.7.1) Banki átutalás

Vevő a megrendelés ellenértékét a Termék(ek) kiszállítását, illetve átvételét megelőzően banki átutalással is kiegyenlítheti. A banki átutalás teljesítésére Vevőnek a megrendelés visszaigazolásától számított 3 munkanapon belül van lehetősége.

Az átutalás indítása előtt Vevő mindenképp várja meg, amíg a Webáruház visszaigazolja Vevő megrendelését és megküldi Vevőnek a szükséges átutalási utasításokat.

(7.7.2) Távoli fizetési mód (fizetési link)

Amennyiben Vevő az ún. távoli fizetési módot választja, akkor a Webáruházban vásárolt termékek és a szállítási költség ellenértékét egy fizetési link segítségével, biztonságos adatkapcsolaton keresztül, bankkártyával rendezheti. A link használatával Vevő egy biztonságos weboldalon erősítheti meg a fizetést. Az összeg terhelése és jóváírása valós időben történik,

A Webáruház kizárólag magyar forintban (Ft) fogad el fizetést.

 

(8)  Szállítási feltételek

8.1 Általános tájékoztatás

A Vevő által kiválasztott Termékekre a fizetés teljesítése után a Webáruház teljesíti a megrendelést, mely többféle szállítási módon és időről-időre változó áron, esetenként akció keretén belül meghirdetett, változó áron rendelhető meg.

Az aktuálisan elérhető szállítási módozatokról és azok áráról, egyéb feltételeiről a konkrét Termék megrendelésekor tájékoztatjuk. Itt az ÁSZF-ben csak általános tájékoztatást adunk Vevőnek a szállítási feltételekről.

Vevő köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag sértetlenségét, a termékek darabszámát ellenőrizni, és az átvételi elismervényt aláírni. Sérült csomagolás esetén a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni a hibát. Ajánlott a termék sértetlenségét is az átvételkor ellenőrizni, és mennyiségi hiány vagy sérült termék esetén a helyszínen jegyzőkönyvben rögzíteni a hiányt vagy hibákat. A nem sértetlen csomagolású terméket a vásárló csak saját felelősségére veheti át.

A jegyzőkönyv felvételének hiányában távollévők között kötött szerződések esetén irányadó elállási jog gyakorlására, mennyiségi kifogásra, továbbá sérült termék miatti szavatossági igények érvényesítésére a lehetőségek korlátozottak.

Mennyiségi, illetve sérültség miatti reklamáció akkor fogadható el aggály nélkül, ha a csomag felbontásáról videofelvétel is készül, amelyen jó minőségben, egyértelműen látszik, hogy a csomag a felvétel indulásakor bontatlan volt, (a csomag minden oldala felvételre kerül) és a felvétel vágatlanul rögzíti a csomag teljes tartalmát.

(8.2) Átvételi módok

Házhozszállítás esetén Vevő köteles olyan szállítási címet és telefonszámot megadni, ahol munkanapokon 8-17 óra között elérhető.

Ha Vevő a megjelölt időpontban nem tartózkodik a megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár értesítést hagy Vevő megadott elérhetőségeinek valamelyikén. Ekkor lehetősége van a futárszolgálatnál új szállítási cím és időpont megadására, illetve egyeztetésére. A futárszolgálat további 1 alkalommal kísérli meg a megrendelt Termék(ek) kiszállítását.

A futárszolgálat tehát összesen 2 (két) alkalommal történő kézbesítést kísérel meg.

A Webáruház fenntartja a jogot az egy megrendelésben szereplő Termékek egyidejű kiszállítására, azaz részszállítást, valamint megrendelések összevonását nem vállalja. Ezért az egymás után közvetlenül, azonos Vevőnek és címre leadott megrendeléseket is külön csomagban szállítja ki, amely esetben a szállítási díj is minden megrendelésnél külön felszámításra kerül.

Ha már leadta megrendelését, de a csomagot újabb termékekkel bővíteni szeretné, úgy haladéktalanul lépjen kapcsolatba a Webáruházzal, így – ha a megrendelés státusza lehetővé teszi, azaz a csomag futárszolgálatnak történő átadását megelőzően – még módosítható a megrendelés.

(8.3) Személyes átvétel/átvételi pont

Amennyiben Vevőnek a megrendelt termékek átvételére személyes átvételt vagy más csomagponton/csomagautomatánál történő átvételt is biztosítunk a megrendelés során felajánlott lehetőségek között, akkor Vevő által megvásárolt Termék azon időponttól vehető át a megadott átvételi helyen, amikor az átvétel lehetőségét megerősítő emailt vagy sms-t a Webáruház, vagy annak megbízottja megküldi Vevőnek. Ezúton kérjük Vevőt, hogy várja meg ezt az értesítést.

(8.4) Szállítási határidő

A Webáruházban található termékek mindegyikéből általában egy darab elérhető, tehát amennyiben az kosárba tehető, akkor az készleten van. Ha egy adott termékből több darab is rendelkezésre áll, arról a termékoldalon elérhető készletjelzés ad pontos információt A készleten elérhető termékek a megrendeléstől számított 1-3 munkanapon belül feladásra kerülnek a megrendeléskor kívánt szállítási módon. Az egyedi megrendelések teljesítése és szállítása Eladó és Vevő eseti megállapodása alapján történtik.

(8.5) Értékesítés külföldre: a Webáruház jelenleg külföldre nem értékesít és nem szállít.

 

(9) Elállási jog

Vevő a szerződéstől számított 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélkül elállhat, jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor a terméket átvette. Vevő ezen jogát a jogszabályoknak megfelelően a termék megrendelése és a termék átvétele közti időben is gyakorolhatja. Az Webáruház köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 30 (harminc) napon belül visszatéríteni.  A webáruház Vevőnek visszajáró összeget a Vevő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza.

Vevő a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján teheti meg határidőn belül írásban, postai úton vagy e-mailben. Az elállásra vonatkozó nyilatkozat megtételét követően Vevő köteles a terméket visszajuttatni Szolgáltató székhelyének címére.

Vevő nem gyakorolhatja elállási jogát, amennyiben a megrendelt termék rendeltetésszerű használatát már megkezdte.

Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt a Termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. 

Amennyiben a visszaszállított Termék nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor az Eladó követelheti kárának megtérítését, amennyiben Vevő a Termék állapotának romlását, tönkremenését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő. Eladó akkor is követelheti kárának megtérítését, ha a Termék visszaadásának ellehetetlenülését megrendelő gondatlanságból vagy hanyagságból idézte elő.

Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés a Termék átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, vagy hiányt a küldemény kézbesítése során felvett jegyzőkönyvvel szükséges bizonyítani, ezek utólagos jelzésére nincs mód és ennek elmaradásáért, illetve az elmaradásból keletkeztethető károkért az Eladó felelősséget nem vállal.

Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet szövegét letöltheti a Nemzeti Vevővédelmi Hatóság Honlapjáról.

 

(10) Jótállás, szavatosság, kellékszavatosság

(10.1) Kellékszavatosság

Vevő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

  • Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
  • Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy végső esetben elállhat a szerződéstől.

Vevő (ha Vevőnek minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított 2 (két) éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Vevő a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított 1 éven belül Vevő kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl egyéb feltétele nincs, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Webáruházat üzemeltető vállalkozás nyújtotta.

A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban Vevő már köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

(10.2) Termékszavatosság

Ingó dolog (Termék) hibája esetén Vevő – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 (két) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét Vevő kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy;
  • a hiba a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy;
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered;

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan Vevő nem érvényesíthet.

Vevő termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

(10.3) Jótállás

A Szolgáltató által értékesített termékekre nem vonatkozik a jótállás, mert kívül esnek a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó, kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alól.

 

(11)  Panaszkezelés

(11.1) Milyen esetben tehet panaszt?

Vevő panaszt tehet a Webáruháznál, a Webáruháznak és minden, a Webáruház érdekében vagy javára eljáró személynek magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, ami a Termék(ek) Vevő részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.

(11.2) Hogyan teheti meg panaszát?

Vevő panaszát szóban és írásban is megteheti.

Írásban: info@emecraa.hu vagy Márk Emese e.v. 1183 Budapest, Ákos mester u 15/2.

Szóban: + 36 70 726 6434

A szóban beérkezett panaszt a webáruház azonnal kivizsgálja, az írásbeli panaszra indokolatlan késedelem nélkül, de legfeljebb 30 napon belül érdemben válaszol Az írásban és szóban beérkező panaszokat egyedi azonosítószámmal látja el

(11.3) Hol tehet panaszt?

Vevő a Termékkel vagy a Webáruház értékesítési tevékenységével kapcsolatos vevői kifogásait elsősorban közvetlenül a Webáruház elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő.

(11.4) Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Webáruház és a Vevő között esetlegesen fennálló Vevői jogvita a Webáruházzal való tárgyalások során nem rendeződik, a Vevő (ha Vevőnek minősül), a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a testület eljárását, illetve fordulhat a Webáruház székhelye szerint illetékes békéltető testülethez is, továbbá a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vevő számára:

  • Békéltető testületi eljárás;
  • Panasztétel a Vevővédelmi hatóságnál;
  • Vitarendezési eljárás az EU online vitarendezési platformján keresztül: Az EU Bizottsága online vitarendezési platformot hozott létre („OVR-platform"). A platform kapcsolattartó pontként szolgál szerződéses kötelezettségekkel, internetes értékesítéssel és szolgáltatási szerződésekkel kapcsolatos viták bíróságon kívüli rendezéséhez. Vevők számára az OVR-platform a következő hivatkozás alatt érhető el:

           http://ec.europa.eu/consumers/odr

  • Bírósági eljárás kezdeményezése

A webáruház tájékoztatja Vevőt, hogy ha a szóbeli panasz elintézését nem Vevő nem fogadja el, jegyzőkönyv kerül rögzítésre az alábbi tartalommal:

  • a fogyasztó neve, lakcíme, a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja;
  • a panasz részletes leírása, az iratok, dokumentumok, bizonyítékok jegyzéke;
  • a vállalkozás panasszal kapcsolatos álláspontja, ha azonnali kivizsgálás történik;
  • a jegyzőkönyvvezető – és ha jelen van a fogyasztó – aláírása, a panasz egyedi azonosítója (telefonos, egyéb hírközlési szolgáltatás esetén).

A  webáruház tájékoztatja a Vevőt, hogy a panaszról felvett jegyzőkönyvet illetve az arra adott választ a webáruház 3 évig köteles megőrizni.

(12) Adatkezelés, adatvédelem

A Webáruház használata során a Webáruház részére rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, amely Vevő személyes adatainak biztonságát garantálja, valamint ezen adatokat harmadik vagy további fél számára nem adja ki. 

A Webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból (IP cím, látogatás időtartama stb.). Ezen adatokat a Honlap kizárólag jogilag hitelesen indokolt és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére.

A szolgáltatás igénybevételéhez Cookie-k (sütik) engedélyezése szükséges. A Cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld Vevő böngészőjének, és amelyet a Vevő számítógépe tárol. A Cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. Amennyiben nem szeretné engedélyezi a Cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak.

A megrendelés folyamán rögzített adatokat a Webáruház a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a Webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán magadott adatokkal rögzítésre és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra.

Bármikor kérhet tájékoztatást személyes adatai kezelésével kapcsolatban írásban (e-mailben, illetve postai címünkre megküldött levélben) vagy szóban (telefonon).

Beazonosítást követően bármikor kérheti összes adatának törlését, kivéve, ha ezt más jogszabályi előírás miatt nem tudjuk törölni.

Felhívjuk a figyelmét, hogy telefonon történő megkeresése esetén – amennyiben adatkezeléssel kapcsolatos igénye indokolja (pl.: adatainak törlését kéri) akkor a kérés teljesítése előtt azonosítanunk kell abból a célból, hogy jogosult-e a kérésre,. Ha az azonosítás nem lehetséges, vagy sikertelen, akkor kizárólag általános tájékoztatást adhatunk az adatkezeléssel kapcsolatban. Emiatt javasoljuk, hogy Vevő kérdését vagy igényét lehetőleg írásban jelezze.

 

(13) Egyéb rendelkezések

(13.1) Amennyiben a jelen ÁSZF bármely rendelkezését az eljáró bíróság érvénytelennek találja, az érvénytelenség nem érinti az egyéb rendelkezések érvényességét, azok továbbra is érvényesek maradnak.

 

(14) Felhasználási feltételek elfogadása

A Webáruház használatával Ön kijelenti, hogy a felhasználási feltételeket megértette, az ÁSZF-ben foglaltakat tudomásul vette, és a www.emecraa.hu weboldal használatának feltételeként elfogadja.

Keresés